Merkverhaal en positioneringsstrategie

2WCF ICT Vrienden

ICT Vrienden? Ja eigenlijk zijn de ICT Dienstverleners van 2WCF zo wel te vatten ja. Want zoals oprichters Koen en Martijn al jaren met elkaar omgaan –uitgaan van gelijkwaardigheid, uitdelen en incasseren, niet lullen maar poetsen en op zijn tijd een foute grap – zo wordt er ook samengewerkt binnen 2WCF en met klanten. Het resultaat is een ICT-dienstverlener met ruim driehonderd klanten die kunnen vertrouwen op een breed scala aan ICT-oplossingen, snelle support en een nuchtere kijk op zaken. Dat was nooit het plan 12,5 jaar geleden maar het is wel het gevolg van hun manier van werken.

 

Het was dan ook de hoogste tijd om de doorgemaakte groei te vertalen naar een eigen en onderscheidend verhaal. Eigen omdat het aansluit bij hun échte identiteit. En onderscheidend doordat we in een positioneringsstrategie die elementen van de identiteit eruit lichten die op dit moment relevant zijn voor de doelgroep en onderscheidend ten opzichte van de concurrentie.

 

Aan mij de opdracht om dit alles vorm te geven. Om de identiteit van het bedrijf bloot te leggen en er een aansprekend merkverhaal van te maken. Om richting te geven aan hoe je vanuit dat merkverhaal klantcontact kunt onderhouden. Én hoe je vanuit dat merkverhaal structuur aanbrengt aan HR-communicatie en interne communicatie in een snelgroeiend bedrijf.

 

Koen en Martijn kunnen er nu mee aan de slag. Mijn ervaring met deze mannen? Aan één klik heb je genoeg! Check hun nieuwe website maar eens. 

Na jaren van groei was het tijd om onze missie, visie en identiteit te herijken. Ivo heeft op professionele wijze gegraven binnen en buiten onze organisatie en dat heeft geresulteerd in een mooi concept waarmee we vooruit kunnen.

Martijn de Wever
Directeur / Eigenaar - 2WCF ICT Dienstverleners

Mooi meegenomen

20-01-2023

Maak verbinding géén content

Lees meer over Maak verbinding géén content
25-11-2022

Kansen veur dialekmarketing en kommunikasie

Lees meer over Kansen veur dialekmarketing en kommunikasie
20-09-2022

Wat we als samenleving kunnen leren van de waarde(n) van het familiebedrijf

Lees meer over Wat we als samenleving kunnen leren van de waarde(n) van het familiebedrijf
30-05-2022

Practice what i preach

Lees meer over Practice what i preach
30-07-2021

Hoe ontworteld DSM de kans laat liggen om een betekenisvolle stap naar voren te zetten

Lees meer over Hoe ontworteld DSM de kans laat liggen om een betekenisvolle stap naar voren te zetten
20-04-2020

We zijn met wie we omgaan. Maar wat als we met bijna niemand meer omgaan?

Lees meer over We zijn met wie we omgaan. Maar wat als we met bijna niemand meer omgaan?
06-01-2020

Incentro: Naamsbekendheid over de rug van een heel dun ‘purpose’

Lees meer over Incentro: Naamsbekendheid over de rug van een heel dun ‘purpose’