Merkarchitectuur, merkverhaal en communicatiestrategie

Zorg en dagbesteding, horeca, flexibel vastgoed, bedrijfsuitjes, lezingen; je kunt er allemaal voor terecht bij de merken van Rendiz. Het lijkt een allegaartje aan activiteiten maar dat is het allesbehalve. Het gedachtegoed achter al deze activiteiten is even aansprekend als consequent. 

Samen met INOVA heb ik Rendiz geholpen bij het ontwikkelen van een sterke, rode draad en de vertaling daarvan naar marketing- en communicatieplannen voor de individuele business units waarbij de kracht van het overkoepelende gedachtegoed tot uiting komt. Dat overkoepelende gedachtegoed is gevat met de term ‘waardevol geluk’ dat een samenvatting is van de Rendiz merkessentie:

Wij zien, benutten en ontwikkelen potentieel. Van mensen en materialen. Daarmee creëren we een veilige omgeving waarbinnen mensen, momenten en gebouwen tot bloei komen en winnen aan waarde.”

Voor de business units zijn hier afgeleide pay offs voor ontwikkeld en op die belofte gestoelde plannen, middelen en content.

INOVA en ik werken volgens het ‘we are you’ principe binnen Rendiz. Want eigenlijk ís INOVA Rendiz als het gaat om marketing en communicatie. En dat is heel tof samenwerken. Angeliek Koopmans van INOVA speelt kort op de bal en zorgt voor de tactisch-operationele invulling van marketing en communicatie. En samen kijken we iets verder vooruit. Ik legde de basis voor een goed merkverhaal, een logische merkarchitectuur en onderscheidende positionering. Samen stemden we de kpi’s af op basis waarvan we samenwerken én op basis waarvan we periodiek terug- en vooruitblikken. Inmiddels focust Angeliek zich op een vlotte, professionele realisatie van plannen, middelen en campagnes. Ik kijk nog af en toe mee, schrijf blogs voor directeur Peter Broekmans en borg het grotere verhaal.

Dankjewel! Deze basis voelt heel goed. Knap hoe jullie dat op basis van onze 'verhalen' in zo’n mooie opbouw hebben kunnen gieten. Ik ben benieuwd naar de vervolgstap.

Vivian Kersten
Directeur / Eigenaar - Rendiz

Mooi meegenomen

18-08-2023

Waarom we niet alleen naar data en informatie (zakelijkheid) maar ook naar waarden en verhalen (ziel) moeten kijken bij strategieontwikkeling

Lees meer over Waarom we niet alleen naar data en informatie (zakelijkheid) maar ook naar waarden en verhalen (ziel) moeten kijken bij strategieontwikkeling
04-08-2023

Gemiste kans: Slechts 36,7% van de familiebedrijven maakt gebruik van hun familiale merkidentiteit

Lees meer over Gemiste kans: Slechts 36,7% van de familiebedrijven maakt gebruik van hun familiale merkidentiteit
27-07-2023

Onderzoek: Hoe beter op elkaar afgestemd heden, verleden en toekomst zijn, hoe groter de merkwaarde

Lees meer over Onderzoek: Hoe beter op elkaar afgestemd heden, verleden en toekomst zijn, hoe groter de merkwaarde
20-01-2023

Maak verbinding géén content

Lees meer over Maak verbinding géén content
25-11-2022

Kansen veur dialekmarketing en kommunikasie

Lees meer over Kansen veur dialekmarketing en kommunikasie
20-09-2022

Wat we als samenleving kunnen leren van de waarde(n) van het familiebedrijf

Lees meer over Wat we als samenleving kunnen leren van de waarde(n) van het familiebedrijf
30-05-2022

Practice what i preach

Lees meer over Practice what i preach
30-07-2021

Hoe ontworteld DSM de kans laat liggen om een betekenisvolle stap naar voren te zetten

Lees meer over Hoe ontworteld DSM de kans laat liggen om een betekenisvolle stap naar voren te zetten
20-04-2020

We zijn met wie we omgaan. Maar wat als we met bijna niemand meer omgaan?

Lees meer over We zijn met wie we omgaan. Maar wat als we met bijna niemand meer omgaan?
06-01-2020

Incentro: Naamsbekendheid over de rug van een heel dun ‘purpose’

Lees meer over Incentro: Naamsbekendheid over de rug van een heel dun ‘purpose’