Bestemmings-
ontwikkeling​

Bestemmingsontwikkeling​

Gebouwen, wijken, plaatsen, bedrijventerreinen, nieuwbouwprojecten en regio’s worden steeds meer als merken in de markt gezet zodat ze zich onderscheidend kunnen presenteren. Vroeger – en helaas nu ook nog wel eens – gebeurde dit aan de hand van ludieke promotiecampagnes. Tegenwoordig is er echt wel wat meer nodig.

Bouw het verhaal voor morgen op de liefde voor wat was

Meer en meer ontwikkelt gebiedsmarketing zich naar bestemmingsmanagement. Hoe verbinden we het oorspronkelijke verhaal van deze plek met het nieuwe verhaal? En hoe houden we bij de ontwikkeling van deze bijzondere plek rekening met de reeds aanwezige inwoners én met wat onze natuur kan verdragen?

Positionering en ontwikkeling grijpen dus steeds meer in elkaar. Als creatief strateeg en procesbegeleider kan ik jullie helpen om vanuit het oerverhaal van een bestemming al participerend de richting voor de toekomst vorm te geven.

Want hoe beter een plek is gepositioneerd, des te beter is deze te ontwikkelen én te communiceren.

Een goed verhaal is een gezamenlijk verhaal

In een land waar we tegen de grenzen van bijna alles aanlopen, betekent de ontwikkeling van een bestemming per definitie samenwerking. Daarom is strategieontwikkeling via verhalen zo effectief. Want in een richtinggevend verhaal kunnen we ook perfect schetsen wie welke rol speelt. Nu en in de toekomst. Denk dan aan natuurbeherende organisaties, dorpsraden, vastgoedeigenaren, etc. Door het nieuwe verhaal van jullie bestemming samen te vormen, voeden we de wil om in actie te komen. Juist doordat verhalen een veel grotere impact hebben op mensen dan  dikke rapporten. Verhalen raken mensen in hun hart. En daar gaat het om bij een strategie: mensen helpen om samen de gewenste richting op te bewegen. 

Destinatiemarketing Ivo Joosten

Samenwerken?