Merkidentiteit en -positionering

Positionering draait om identificatie. Want als je mensen – klanten of medewerkers – écht wil binden dan is het nodig dat die mensen zich met je kunnen identificeren. Delen we dezelfde waarden? Heeft dat merk echt betekenis? Geloof ik de verhalen die ze vertellen en zijn die onderscheidend? Het draait allemaal om het kneden van een helder, onvergetelijk verhaal dat jullie merk onderscheidt.

Van identiteit via positionering naar content

Dat doe ik door de essentie van jullie merk te vinden. Op basis van interviews, workshops, onderzoek én creativiteit definiëren we jullie waarden, propositie én corporate story. Meteen vertaald naar een creatieve pay off: dé kapstok waaraan jullie alle communicatieactiviteiten – intern en extern – op kunnen hangen. Zo ontwikkelen we dé positionering waarmee jullie relevant zijn voor klanten en potentiële medewerkers, onderscheidend ten opzichte van concurrenten én trouw aan jullie zelf.

Contentstrategie: Eigen én onderscheidende contentformats

Dagelijks verwerken we meer dan 4.000 commerciële prikkels. Opvallen lukt alleen als je authentiek en onderscheidend bent. Daarom is het aan te raden om op basis van je positionering, merkeigen contentformats te ontwikkelen. We kiezen unieke invalshoeken voor hoe bepaalde verhalen te vertellen en vertalen die meteen naar een gelaagde contentstrategie.

Merkmeesterschap: Een merk bouwen vraagt om consistentie

Structurele merkbouw loont in veel opzichten. Hoe consistenter je campagnes, des te hoger de scores op onder andere naamsbekendheid en merkvoorkeur. Daarom blijf ik na de oplevering van een positionering vaak nog af en toe binnenlopen. Zo help ik de mensen die het merk tot leven wekken, om creatief en consistent tegelijk te zijn.

Internal branding: Merk als kompas voor klantbeleving​

Een écht sterk merk is niet alleen een kompas voor marketing en communicatie maar ook voor bedrijfsprocessen. Want hoe kloppend is het als ook je HR-beleid, klantenservice, accountmanagement, arbeidsvoorwaarden of sollicitatieprocedure vormgegeven zijn volgens de waarden van je merk. Talk the walk en walk the talk.

Samenwerken?