2WCF ICT Dienstverleners

Merkverhaal en positioneringsstrategie

Merkverhaal en positioneringsstrategie 2WCF

ICT Vrienden? Ja eigenlijk zijn de ICT Dienstverleners van 2WCF zo wel te vatten ja. Want zoals oprichters Koen en Martijn al jaren met elkaar omgaan –uitgaan van gelijkwaardigheid, uitdelen en incasseren, niet lullen maar poetsen en op zijn tijd een foute grap – zo wordt er ook samengewerkt binnen 2WCF en met klanten. Het resultaat is een ICT-dienstverlener met ruim driehonderd klanten die kunnen vertrouwen op een breed scala aan ICT-oplossingen, snelle support en een nuchtere kijk op zaken. Dat was nooit het plan 12,5 jaar geleden maar het is wel het gevolg van hun manier van werken.

Het was dan ook de hoogste tijd om de doorgemaakte groei te vertalen naar een eigen en onderscheidend verhaal. Eigen omdat het aansluit bij hun échte identiteit. En onderscheidend doordat we in een positioneringsstrategie die elementen van de identiteit eruit lichten die op dit moment relevant zijn voor de doelgroep en onderscheidend ten opzichte van de concurrentie.

Aan mij de opdracht om dit alles vorm te geven. Om de identiteit van het bedrijf bloot te leggen en er een aansprekend merkverhaal van te maken. Om richting te geven aan hoe je vanuit dat merkverhaal klantcontact kunt onderhouden. Én hoe je vanuit dat merkverhaal structuur aanbrengt aan HR-communicatie en interne communicatie in een snelgroeiend bedrijf.

Koen en Martijn kunnen er nu mee aan de slag. Mijn ervaring met deze mannen? Aan één klik heb je genoeg! Check hun nieuwe website maar eens. 

Na jaren van groei was het tijd om onze missie, visie en identiteit te herijken. Ivo heeft op professionele wijze gegraven binnen en buiten onze organisatie en dat heeft geresulteerd in een mooi concept waarmee we vooruit kunnen.
Martijn de Wever, Directeur-eigenaar 2WCF

Verhalen in actie