Merkidentiteit en -positionering

Positionering draait om het kneden van een onweerstaanbaar verhaal. Een verhaal dat écht jullie merkidentiteit weerspiegelt, dat relevant is voor jullie klanten en medewerkers én dat jullie merk duidelijker onderscheidt van concurrenten. Dát verhaal, díe positionering, die ontwikkelen we samen. 

Relevant, onderscheidend en authentiek

Mijn aanpak is gestoeld op een stevig theoretisch fundament rondom merkontwikkeling maar vooral ook erg praktisch en energiek. Via interviews, workshops en concurrentieonderzoek vind ik de kern van jullie merk. Jullie unieke merkwaarden, merkbelofte en merkverhaal. Deze inzichten vertalen we naar een creatief concept — de basis voor alle communicatie, zowel intern als extern. Zo ontwikkelen we een positionering die jullie authenticiteit, relevantie én onderscheidend vermogen  vergroot.

Van denken naar doen met contentformats

Met die positionering als uitgangspunt vertalen we strategie snel naar actie. Dit doe ik door merkeigen contentformats te ontwikkelen die jullie positionering ondersteunen en versterken. We kiezen unieke invalshoeken om jullie verhaal te vertellen en vertalen deze naar een dynamische contentstrategie. Hierdoor kunnen jullie meteen aan de slag met jullie nieuwe positionering. Zo brengen we jullie verhaal tot leven.

Merkmeesterschap: Een merk bouwen vraagt om consistentie

Structurele merkbouw loont in veel opzichten. Hoe consistenter je campagnes, des te hoger de scores op onder andere naamsbekendheid en merkvoorkeur. Daarom blijf ik na de oplevering van een positionering vaak nog af en toe binnenlopen. Zo help ik de mensen die het merk tot leven wekken, om creatief en consistent tegelijk te zijn.

Samenwerken?