Een nieuwe visie of strategie is niet zomaar een plan; het is een nieuw dominant verhaal dat richting moet geven. En het liefst een verhaal dat mensen betrekt, motiveert of zelfs bezielt. Bij strategie- en visievorming gaat het daarom niet alleen om cijfers en feiten maar ook om de ervaringen en beleving van jullie mensen.
Waarom dan verhalen? Omdat verhalen de kracht hebben om strategie tastbaar en voelbaar te maken. Verhalen spreken tot het hart. Én omdat het voor medewerkers van alle niveaus mogelijk is om met hun verhaal input te leveren. Door goed te luisteren naar de verhalen – de ervaringen en en beleving – binnen jullie organisatie, ontdekken we de thema’s die ertoe doen. Deze thema’s vormen de basis van een strategie die leeft. Dit is de kern van onze Story Based Strategy.
Want ons hoofd en ons hart hebben verhalen nodig om samenhang aan te brengen in feiten, cijfers en gebeurtenissen. Verhalen helpen ons om informatie makkelijker te onthouden en om beelden te vormen bij abstracte woorden. Het is voor medewerkers veel eenvoudiger om een verhaal te vertellen over een gebeurtenis die hen raakt dan om te omschrijven ‘waar het heen moet’. Daarom help ik jullie om de visie wakker te kussen door verhalen te vinden, te vormen en te vertellen. In die volgorde. Laten we samen we een verhaal creëren dat niet alleen informeert, maar ook inspireert en verbindt.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.