Zeven Nederlandse kwekers van aspergeplanten zijn ervan overtuigd dat de gezondheid van land en plant het individuele belang overstijgt. Het is meer dan nodig om een gezonde basis voor de teelt te leggen en dus doén deze partijen meer dan nodig. Zij voelen gegronde redenen om de lat hoger te leggen dan verplicht, hoger dan de Europese basisnorm. Die overtuiging is zó sterk dat partijen die elkaar op het eerste oog beconcurreren, bereid zijn om samen te werken. Om te investeren in onderzoek en controle, in continue ontwikkeling van kwaliteit. Die kwaliteit komt tot uiting in het kwaliteit-plus-systeem Select Plant.
Een systeem waarmee deze kwekers zichzelf een norm opleggen die hoger is dan de verplichte Europese basisnorm. Ik mocht dat kwaliteit-plus-systeem communicatief nieuw leven inblazen. De kern van het verhaal vinden en kijken hoe dat kort en krachtig communicatief te maken. Het resultaat is een verhaal gestoeld op het concept ‘om gegronde redenen’ want dat is eigenlijk wat je doet als je als aspergeteler kiest voor Select Plant premium asparagus crowns, een gegronde keuze maken voor de belangrijkste investering die je doet. Ik heb het merkverhaal en communicatieconcept ontwikkeld, INOVA heeft dat vertaald naar een aantrekkelijke vormgeving, folder en website en PJP Film & Studio naar een professionele bedrijfsfilm. Een nieuw verhaal, een nieuwe website, een nieuwe bedrijfsfilm; kortom alles nieuw. Behalve de grondbeginselen van het keurmerk. Die staan – net als de asperges in het seizoen – fier overeind.