Excuus voor de mensen die geen Limburgs dialect kunnen lezen maar deze blog gaat helaas over en in het dialect. Aanleiding is het initiatief Lei – Limburgs Eige – waarmee Bart Storcken, John Theeuwen, Ralph Bongaerts en ik het dialect creatief meer in het dagelijks leven van mensen willen brengen. Om te beginnen via een Limburgs Eige dag op 15 december 2022. Maar ik zie ook kansen voor communicatieprofessionals en marketeers.
Want daar waar het Nederlands de taal van het hoofd is, is mijn dialect de taal van mijn hart. En dat geldt voor honderduizenden Limburgers. En toch communiceren we er niet of nauwelijks in als bedrijven en organisaties. Vreemd als we weten dat keihard moeten werken om op te vallen tussen zo’n drieduizend commerciële prikkels. Ook vreemd omdat we weten dat veel Limburgse bedrijven personeel uit de regio zoeken. En nog vreemder omdat je met communiceren in het dialect best wat beïnvloedingsprincipes van Cialdini kunt inzetten. Tot zover de aanleiding en het Nederlands 😉
Jao Limburgse bedriëve, instanties en euverheeje. Det laest geej good. Ut is de meuijte waerd om af en toe – of de ganse tiëd – in het dialek te kommunisere met klanten en cliënten, medewerkers of inwoëners. Cialdini – invloedriëk sjriëver euver gedrag en beïnvloeding – besjreef iërder zes belangriëke principes veur succesvolle kommunikasie: sociale bewiëskracht, autoriteit, sjaarste, consistentie, sympathie en wederkerigheid. En in ziën letste book voegde hae eenheid dao aan toe.
Door in ut dialek te kommunicere ken se succes hebbe via consistentie, sympathie en eenheid.
- Consistentie: zegge was se duis en doon was se zaes. En dao consequent in ziën. Det wekt vertrouwen biej miense. Ut klinkt huël simpel maar is erg moeilijk. Want hoevuël bedriëve pretenderen neet écht Limburgs te ziën? Echt miënse oët de regio te willen hebben as personiël? Betrokken te zeen biej ut dörp, de gemeinte of de regio? En toch sjloëte ze dao neet op aan met ut belangriëkste kommunikasiemiddel, taal. Kans ein dus!
- Sympathie: Omdat een merk get abstracts is, gaon we d’r as miense mienselijke eigensjappe aan toekinne. Op basis dao van kenne we den besjloëte of we os kenne en wille identificeren met det bepaolde merk. En of we dao dus sympathie veur hebbe. Door in ut dialek te kommunisere laot ze mekkelijker dien mienselijke kantj zeen as organisatie. Det is wao miense nao op zeuk zien, nao mienselijke merke. De stichting wetensjappelijk ongerzeuk commerciële communicatie (SWOCC) publiceerde dao al ens euver.
- Einheid: dit principe van Cialdine geit d’r euver des se ein groepsgeveul creeërs. Des se iets duis wao mei se de gedeilde ideniteit van diën bedrijf of organisatie en die van dien klanten of relaties aanspraeks en expliciet maaks. En ut sjieke van ut Limburgse dialek is det ut un streektaal is. Ut Limburgs is in mien Kessel angers den in Wanssum of in Eygelshoven. Det beejt kanse. Want met de taal van die dörp of regio ken se laote zeen des se de identiteit van det gebied deils. Dao ontliëne miense vertroëwe aan. Of ze noë zake met dich wille doon of biej dich wille komme werke.
Zoëmer ens ein stukskje euver wie se succesvolle marketing- en communicatieprincipes kens inzetten in de taal van ut hert. Os Limburgs Eige dialek.