Proteion

Herpositionering en merkverhaal op basis van bestaande merkwaarden

Herpositionering en merkverhaal Proteion

Proteion. Vijf merkwaarden en een mooie merkbelofte. Ontwikkeld in 2019 en visueel – grafische vormgeving, fotografie – ver uitgewerkt. Toen kwam Corona. Alle hens aan het zorgdek, op anderhalve meter toch schouder aan schouder die tijd door zien te komen. En toen was het opeens 2022. Inmiddels leeft positieve gezondheid volop in Limburg, is er een integraal zorgakkoord en is de meerjarenstrategie volop in uitvoering. Tijd om als thuiszorgorganisatie die ontwikkelde bouwstenen toch nog eens erbij te pakken en te gaan bouwen. Bouwen aan een merk met meer betekenis dan tot nu toe is gebeurd. Bewijslast speelt daarin een cruciale rol. Wat zijn nu dé verhalen die écht laten zien hoe Proteion elke dag gewoon bijzonder maakt. Dat Proteion inlevend, dichtbij, daadkrachtig, verantwoordelijk en verbindend is. 

Die zoektocht mocht ik als strategisch partner van INOVA maken binnen Proteion. Een zoektocht met resultaat. Want het is duidelijk dat er heel veel verhalen elke dag bewijzen dat waar Proteion voor staat en gaat geen loze belofte is. Er is volop cement gevonden om met de bestaande bouwstenen een volgende stap te zetten met het merk Proteion. Een stap die bestaat uit:

  • De positioneringskeuze om één waarde als eindwaarde te gebruiken, de waarde waarop we gaan positioneren. De andere waarden zijn leidend voor vorm en tone of voice.
  • Een merkverhaal meer van buiten naar binnen geschreven
  • Contentformats waarmee via concrete bewijslast de waarden blijken in plaats van dat we ze benoemen

Sinds de herpositionering hebben we vanuit deze positionering onder andere ontwikkeld: concept en campagne arbeidsmarktcommunicatie, medewerkerspodcast, diverse huisstijldragers, communicatie meerjarenbeleid, etc.

Verhalen in actie