Rendiz

Merkarchitectuur, merkverhaal en communicatiestrategie

Merkarchitectuur, merkverhaal en communicatiestrategie

Zorg en dagbesteding, horeca, flexibel vastgoed, bedrijfsuitjes, lezingen; je kunt er allemaal voor terecht bij de merken van Rendiz. Het lijkt een allegaartje aan activiteiten maar dat is het allesbehalve. Het gedachtegoed achter al deze activiteiten is even aansprekend als consequent. 

Samen met INOVA heb ik Rendiz geholpen bij het ontwikkelen van een sterke, rode draad en de vertaling daarvan naar marketing- en communicatieplannen voor de individuele business units waarbij de kracht van het overkoepelende gedachtegoed tot uiting komt. Dat overkoepelende gedachtegoed is gevat met de term ‘waardevol geluk’ dat een samenvatting is van de Rendiz merkessentie:

Wij zien, benutten en ontwikkelen potentieel. Van mensen en materialen. Daarmee creëren we een veilige omgeving waarbinnen mensen, momenten en gebouwen tot bloei komen en winnen aan waarde.”

Voor de business units zijn hier afgeleide pay offs voor ontwikkeld en op die belofte gestoelde plannen, middelen en content.

INOVA en ik werken volgens het ‘we are you’ principe binnen Rendiz. Want eigenlijk ís INOVA Rendiz als het gaat om marketing en communicatie. En dat is heel tof samenwerken. Angeliek Koopmans van INOVA speelt kort op de bal en zorgt voor de tactisch-operationele invulling van marketing en communicatie. En samen kijken we iets verder vooruit. Ik legde de basis voor een goed merkverhaal, een logische merkarchitectuur en onderscheidende positionering. Samen stemden we de kpi’s af op basis waarvan we samenwerken én op basis waarvan we periodiek terug- en vooruitblikken. Inmiddels focust Angeliek zich op een vlotte, professionele realisatie van plannen, middelen en campagnes. Ik kijk nog af en toe mee, schrijf blogs voor directeur Peter Broekmans en borg het grotere verhaal.

Dankjewel! Deze basis voelt heel goed. Knap hoe jullie dat op basis van onze 'verhalen' in zo’n mooie opbouw hebben kunnen gieten. Ik ben benieuwd naar de vervolgstap.
Vivian Kersten, directeur Rendiz

Verhalen in actie