Anago

Vervolmaken positionering Anago

Anago groeit. De manier waarop het Bossche softwarebedrijf allerlei kennis en toepassingen weet om te zetten in slimme oplossingen voor overheid, onderwijs en zorg is écht uniek. De groeipotentie, het gaan werken vanuit één label én een toenemende marktfocus waren aanleiding om het merk nog eens onder de loep te nemen.

Daarvoor is er de afgelopen maanden veel soulsearching gedaan én veel huiswerk over wat beweegt die klant en gebruiker nou eigenlijk. Dat leidde samen tot een pakket aan bouwstenen voor de rebranding van Anago. En toch leefde het gevoel dat er nog nét wat meer uit dat proces te halen was.

Daarom hup, die bouwstenen in de auto en mee naar Kessel vanuit Den Bosch 😉. Om vervolgens met een redelijk volledig huis weer de terugreis te maken. Want op basis van die bouwstenen maakte ik een verdieping. Met als resultaat een merkessentie, overkoepelend verhaal, omschrijving van hoe het met merk klinkt en voelt én ideeën voor contentformats.

De komende maanden begeleid ik Anago nog bij het ‘bij de essentie’ blijven als er nieuwe zaken ontwikkeld worden en bij het tot leven wekken van die merkeigen content.

Verhalen in actie