Een nieuw verhaal vinden zonder zichzelf te verliezen
Al 16 jaar lang beweegt Negen mee met de samenleving. Letterlijk en figuurlijk. Wat begon als een adviesbureau voor sport en bewegen is inmiddels uitgegroeid tot een organisatie die zich inzet voor gezondheid in de breedste zin van het woord. Want gezond zijn is meer dan je fit voelen. Het gaat om mee kunnen doen, […]
Waarde(n)volle verhalen voor nieuwe betekenis
De meeste organisaties hebben al jaren dezelfde kernwaarden. Maar wat doe je als de wereld om je heen verandert? Ga je op zoek naar nieuwe waarden? Of… geef je je bestaande waarden nieuwe betekenis? Want als het goed is zijn je waarden diepgeworteld, herkenbaar en bewust en onbewust bepalend voor hoe het er bij jullie […]
Coördinator Communicatie
Leveren, structureren, werven, proactief worden Werken voor Voedselbanken Nederland. Dat doen zo’n 14.000 mensen vrijwillig. Samen runnen ze het meest betekenisvolle winkelbedrijf van Nederland. Vanuit 500 uitgiftepunten en 10 distributiecentra helpen ze jaarlijks meer dan 150.000 mensen aan voedsel. Mensen voor wie het even niet mogelijk is om dat zelf te betalen. En dat kan […]
Verhalenderwijs veranderen richting ‘vitale gemeenschappen’
Hoi Ivo, we hebben een nieuwe definitie van ‘vitale gemeenschappen’. Kun jij ons helpen bij het intrinsiek implementeren hiervan? Huh? Vertel ‘s? Zo begon het gesprek met Jos Sweens bij de gemeente Cranendonck. Ik voelde ergens wel aan wat er bedoeld werd maar toch. Intrinsiek implementeren. Die twee woorden kunnen eigenlijk niet achter elkaar gebruikt […]
Communiceren ‘Met de omgeving, voor de omgeving’ en ‘dichtbij de Limburger’
Merkwaarden en merkbeloften. Ik neem ze heel serieus. En soms ook letterlijk. Want als je ze scherp formuleert helpen ze je als vanzelf om je communicatie eigen, onderscheidend en relevant te maken. Dus toen ik namens Zandbeek aan de slag ging voor Waterschap Limburg inzake het Hoogwaterbeschermingsprogramma, was het corporate communicatiekader mijn vertrekpunt. En van […]
Beleidsverhaal 2024 – 2028
De bibliotheek verandert. Of niet? Is het enkel het ‘wat’ ze doen dat verandert maar het ‘waarom’ en ‘hoe’ niet? Ik denk dat laatste. Of ja dat denk ik niet alleen, dat weet ik nu ook zeker. In de kern van het wezen van de bibliotheek is door de decennia heen niet zoveel veranderd. Honderden […]
Herpositionering en marketingcommunicatiestrategie
Berkleba is hartstikke succesvol en toonaangevend in de markt van professionele lijmen en tapes. En toch is er het beeld dat er met net wat meer structuur, focus en creativiteit meer uit te halen is. Maar hoe dan precies? Daar mocht ik bij helpen. Ik ontwikkelde een nieuwe basis voor het merk Berkleba met een […]
Positionering, basismiddelen en campagne Taalhuis Helmond
Een leven zonder letters. Ik kan me er niets bij voorstellen. En juist daarom ontroerde de serie ‘Leven zonder letters’ van de NPO me zo vorig jaar. De serie liet me zien dat heel veel gedrag van mensen geen onwil is maar onmacht. Dat wat voor mij kracht en vrijheid is – schrijven, lezen, spreken, […]
Vervolmaken positionering Anago
Anago groeit. De manier waarop het Bossche softwarebedrijf allerlei kennis en toepassingen weet om te zetten in slimme oplossingen voor overheid, onderwijs en zorg is écht uniek. De groeipotentie, het gaan werken vanuit één label én een toenemende marktfocus waren aanleiding om het merk nog eens onder de loep te nemen. Daarvoor is er de […]
Ondernemersverhaal én positionering
INOVA is ENBI. Vanuit het unieke ‘we are you concept’ werkt INOVA voor ENBI Plastics & Silicones. Uiteraard op basis van een gedegen positionering. Maar toch was dit het moment om die nog nét wat meer diepgang te geven. Enerzijds als kompas voor de interne organisatie en anderzijds als basis voor de nieuwe website. En […]