Belevingsverhaal interactieve fietstocht door De Peel
Stil zitten is geen optie voor Rudy Gommans, eigenaar van onder ander de Heere van Meijel. Of het nu gaat om zijn restaurant, events of de vele groepsactiviteiten die hij aanbiedt; Rudy is altijd in beweging. Niet gek dus dat de groepsactiviteit die in 2024 gelanceerd wordt, er een is van actief bezig zijn met […]
Herpositionering én merkgedreven klantbeleving
Gestoeld op de waarden karakteristiek, zorgzaamheid en loyaliteit schreef ik het merkverhaal van Beaujean Vacances en ontwikkelde ik een hernieuwde positionering aan de hand van de pay off ‘met de signatuur van Beaujean’. Vervolgstap was de vertaling van praatje naar plaatje, de vernieuwing van de visuele identiteit van het merk. In de ideale wereld van merkdenken […]
Activeringscampagne gericht op ondernemers
Tot het einde van 2023 konden Venlose gezinnen waarvan het inkomen tot 150% van het minimum bijstandsniveau bedraagt, ook in aanmerking komen voor steun van het Jeugdfonds sport & cultuur Venlo en Leergeld Venlo. De twee organisaties die samenwerken in Sam&Venlo bieden financiële ondersteuning voor zwemlessen, een computer en een fiets voor kinderen en kunnen […]
Herpositionering en merkverhaal op basis van bestaande merkwaarden
Proteion. Vijf merkwaarden en een mooie merkbelofte. Ontwikkeld in 2019 en visueel – grafische vormgeving, fotografie – ver uitgewerkt. Toen kwam Corona. Alle hens aan het zorgdek, op anderhalve meter toch schouder aan schouder die tijd door zien te komen. En toen was het opeens 2022. Inmiddels leeft positieve gezondheid volop in Limburg, is er […]
Merkverhaal en positioneringsstrategie
ICT Vrienden? Ja eigenlijk zijn de ICT Dienstverleners van 2WCF zo wel te vatten ja. Want zoals oprichters Koen en Martijn al jaren met elkaar omgaan –uitgaan van gelijkwaardigheid, uitdelen en incasseren, niet lullen maar poetsen en op zijn tijd een foute grap – zo wordt er ook samengewerkt binnen 2WCF en met klanten. Het […]
Ontwikkeling visie op rol in beweegstimulering 0-4 jarigen
Regelmatig bewegen en langdurig stilzitten beperken is belangrijk voor de gezondheid en goede ontwikkeling van jonge kinderen. Aandacht voor houding, motoriek en bewegen zijn dus gevraagd als je als ouder je kind goeie basis wil geven voor een beweegzaam en gezond leven. Belangrijk voor een fysiek gezond leven maar een goeie beweegbasis heeft ook grote […]
Merkverhaal, communicatiestrategie én flexibele communicatieadviseur
De Maas kronkelt 196 kilometer door Zuid-Nederland, van Eijsden tot in het Hollandsch Diep. De natuurgebieden, weilanden en tuinen die tussen de rivier en de dijken liggen, noemen we uiterwaarden. En in die uiterwaarden speelt zich van alles af. Er wordt verbouwd en gewandeld, gegraasd en gebroed, ondernomen en gewonnen. Daar is ruimte voor nodig. […]
Veranderverhaal naamswijziging
Twee keer in een half jaar van naam veranderen. Dat kan vragen oproepen. Terwijl er gewoon twee keer een oprechte reden achter zit. De eerste keer continuïteit organiseren voor klanten, de tweede keer duidelijkheid scheppen voor diezelfde klanten. Niks achter zoeken dus, wel even goed uitleggen. En daar mocht ik Eric Boekema Hypotheken bij helpen. Met een […]
Merkidentiteit en positionering
“Ivo wij zijn helemaal geen marketingorganisatie. Dat past helemaal niet bij ons al die poeha.” Dat was 4 mei 2022. “Poh, ik krijg er kippenvel van.” Dat was 15 juni 2022. Wat er in de tussentijd gebeurd is? Niet heel veel hoor. WonenPlus is gewoon blijven doen wat ze heel goed doen. Zoeken naar de essentie van […]
Nieuwe merknaam en merkverhaal
Noord Limburgs Groen is vanaf nu NLG Buitenkansen Als je uitgroeit van Noord Limburg naar heel Limburg en zuidoost Brabant, van 13 naar 44 medewerkers en van werkgever tot werk- én leerbedrijf is er alle reden om eens na te denken over je #positionering. Zeker als je zo’n bijzonder verhaal te vertellen hebt én als […]