Het verhaal van 7,5 uur pure klantbeleving bij Piet Klerkx
Het was de laatste doordeweekse dag van de vakantie. De verbouwing van ons huis was net afgerond, en het was hoog tijd om op zoek te gaan naar nieuwe meubels en accessoires. In mijn achterhoofd had ik al een paar leuke eetkamerstoelen gezien bij Piet Klerkx , een beetje prijzig weliswaar, maar toch de moeite […]
Een LinkedIn-bericht, een mail en anderhalf uur praten: een verhaal voor het leven.
In de drukte van alledag opeens een moment van verstilling. Een mail. Kippenvel. Afzender: Hugo de Ruiter. Een naam die in mijn jonge jaren regelmatig voorbij ging tijdens het doorgeven van de pan met net te lang gebakken aardappeltjes. “Ik zag je mooie bericht over de betekenis van vastenaovend (carnaval), zag je foto en dacht […]
Daag van de moodertaal: Kansen veur dialekmarketing en kommunikasie
Excuus voor de mensen die geen Limburgs dialect kunnen lezen maar deze blog gaat helaas over en in het dialect. Aanleiding is het initiatief Lei – Limburgs Eige – waarmee Bart Storcken, John Theeuwen, Ralph Bongaerts en ik het dialect creatief meer in het dagelijks leven van mensen willen brengen. Om te beginnen via een Limburgs Eige dag […]
Veranderd door zichzelf te blijven. Het merk Bibliotheek.
De Kameleon, de Vijf, Snelle Jelle; allemaal betoverden ze me vroeger. Ik kwam dan ook nergens liever dan in de bibliotheek. Voor spanning en vermaak. Maar ook om als bron van kennis en inspiratie voor spreekbeurten en opstellen. Nog altijd begroet ik de ‘dames van de bieb’ van toen. En nog altijd ben ik gek […]
Onderzoek: Hoe beter op elkaar afgestemd heden, verleden en toekomst zijn, hoe groter de merkwaarde
Communicatie is een vak. Het is niet ‘iets doen’ vanuit ‘een bepaald gevoel’ of ‘omdat het leuk is’. Er ontstaat ook steeds meer kennis van hoe we als mens keuzes maken enerzijds en van wat communicatief werkt anderzijds. Daarom ben ik ook lid van de Stichting Wetenschappelijk Commerciële Communicatie, die wetenschappelijke kennis toegankelijk en toepasbaar maakt. […]
Gemiste kans: Slechts 36,7% van de familiebedrijven maakt gebruik van hun familiale merkidentiteit
Per dag krijgen we zo’n vierduizend commerciële prikkels te verwerken. Bewust en onbewust. Bouw in dat speelveld maar eens een sterk merk op. Familiebedrijven zouden dat moeten kunnen. Maar dan moeten ze een belangrijke troefkaart wel uitspelen. Want ondanks het feit dat onderzoek aantoont dat familiebedrijven een hogere waardering krijgen voor hun imago dan niet-familiebedrijven, […]
Waarom we niet alleen naar data en informatie (zakelijkheid) maar ook naar waarden en verhalen (ziel) moeten kijken bij strategieontwikkeling
Kijk eens naar onderstaande plaatjes. De BBB heeft in alle provincies de provinciale statenverkiezingen gewonnen en is de grootste fractie in de eerste kamer. Maar de ruime meerderheid van de zetels in de eerste kamer – 77% – gaat niet naar de BBB. Beide kaartjes zijn feitelijk correct. Een weergave van informatie op basis van […]