Communiceren ‘Met de omgeving, voor de omgeving’ en ‘dichtbij de Limburger’

Merkwaarden en merkbeloften. Ik neem ze heel serieus. En soms ook letterlijk. Want als je ze scherp formuleert helpen ze je als vanzelf om je communicatie eigen, onderscheidend en relevant te maken. Dus toen ik namens Zandbeek aan de slag ging voor Waterschap Limburg inzake het Hoogwaterbeschermingsprogramma, was het corporate communicatiekader mijn vertrekpunt. En van […]

Beleidsverhaal 2024 – 2028

Beleidsverhaal Bibliotheek Maas en Peel

De bibliotheek verandert. Of niet? Is het enkel het ‘wat’ ze doen dat verandert maar het ‘waarom’ en ‘hoe’ niet? Ik denk dat laatste. Of ja dat denk ik niet alleen, dat weet ik nu ook zeker. In de kern van het wezen van de bibliotheek is door de decennia heen niet zoveel veranderd. Honderden […]

Herpositionering en marketingcommunicatiestrategie

Herpositionering en marketingcommunicatiestrategie Berkleba

Berkleba is hartstikke succesvol en toonaangevend in de markt van professionele lijmen en tapes. En toch is er het beeld dat er met net wat meer structuur, focus en creativiteit meer uit te halen is. Maar hoe dan precies? Daar mocht ik bij helpen. Ik ontwikkelde een nieuwe basis voor het merk Berkleba met een […]

Positionering, basismiddelen en campagne Taalhuis Helmond

Positionering en campagne Taalhuis Helmond

Een leven zonder letters. Ik kan me er niets bij voorstellen. En juist daarom ontroerde de serie ‘Leven zonder letters’ van de NPO me zo vorig jaar. De serie liet me zien dat heel veel gedrag van mensen geen onwil is maar onmacht. Dat wat voor mij kracht en vrijheid is – schrijven, lezen, spreken, […]

Vervolmaken positionering Anago

Anago groeit. De manier waarop het Bossche softwarebedrijf allerlei kennis en toepassingen weet om te zetten in slimme oplossingen voor overheid, onderwijs en zorg is écht uniek. De groeipotentie, het gaan werken vanuit één label én een toenemende marktfocus waren aanleiding om het merk nog eens onder de loep te nemen. Daarvoor is er de […]

Ondernemersverhaal én positionering

Ondernemersverhaal en positionering ENBI

INOVA is ENBI. Vanuit het unieke ‘we are you concept’ werkt INOVA voor ENBI Plastics & Silicones. Uiteraard op basis van een gedegen positionering. Maar toch was dit het moment om die nog nét wat meer diepgang te geven. Enerzijds als kompas voor de interne organisatie en anderzijds als basis voor de nieuwe website. En […]

Podcastformat voor medewerkers

Contentformat en contentstrategie podcast Proteion

In interne communicatie spelen eigenlijk vijf vormen van informatie-uitwisseling een belangrijke rol Veel taakinformatie en beheerinformatie verloopt via intranet, overleg, processen en systemen, etc. Maar hoe geef je effectief vorm aan beleidsinformatie, motiverende informatie en sociale informatie? Want die vragen om meer context, beleving en identificatie. Een personeelsmagazine is een veelgebruikte en waardevolle invulling hiervoor. […]

Visie, meerjarenbeleid én merkverhaal

Vroeger – en helaas nu ook nog wel – zetten we een plaats of een regio op de kaart met een ludieke promotiecampagne. Tegenwoordig is er wel iets meer nodig om als bestemming het verschil te maken. Want meer en meer ontwikkelt gebiedsmarketing zich naar bestemmingsmanagement. Hoe verbinden we het oorspronkelijke verhaal van deze plek met het nieuwe verhaal? […]

Belevingsverhaal interactieve fietstocht door De Peel

Stil zitten is geen optie voor Rudy Gommans, eigenaar van onder ander de Heere van Meijel. Of het nu gaat om zijn restaurant, events of de vele groepsactiviteiten die hij aanbiedt; Rudy is altijd in beweging. Niet gek dus dat de groepsactiviteit die in 2024 gelanceerd wordt, er een is van actief bezig zijn met […]

Herpositionering én merkgedreven klantbeleving

Positionering merk Beaujean Vacances

Gestoeld op de waarden karakteristiek, zorgzaamheid en loyaliteit schreef ik het merkverhaal van Beaujean Vacances en ontwikkelde ik een hernieuwde positionering aan de hand van de pay off ‘met de signatuur van Beaujean’. Vervolgstap was de vertaling van praatje naar plaatje, de vernieuwing van de visuele identiteit van het merk.  In de ideale wereld van merkdenken […]