Herpositionering en merkverhaal op basis van bestaande merkwaarden

Herpositionering en merkverhaal Proteion

Proteion. Vijf merkwaarden en een mooie merkbelofte. Ontwikkeld in 2019 en visueel – grafische vormgeving, fotografie – ver uitgewerkt. Toen kwam Corona. Alle hens aan het zorgdek, op anderhalve meter toch schouder aan schouder die tijd door zien te komen. En toen was het opeens 2022. Inmiddels leeft positieve gezondheid volop in Limburg, is er […]

Merkverhaal en positioneringsstrategie

Merkverhaal en positioneringsstrategie 2WCF

ICT Vrienden? Ja eigenlijk zijn de ICT Dienstverleners van 2WCF zo wel te vatten ja. Want zoals oprichters Koen en Martijn al jaren met elkaar omgaan –uitgaan van gelijkwaardigheid, uitdelen en incasseren, niet lullen maar poetsen en op zijn tijd een foute grap – zo wordt er ook samengewerkt binnen 2WCF en met klanten. Het […]

Ontwikkeling visie op rol in beweegstimulering 0-4 jarigen

Ontwikkeling visie Vorkmeer

Regelmatig bewegen en langdurig stilzitten beperken is belangrijk voor de gezondheid en goede ontwikkeling van jonge kinderen. Aandacht voor houding, motoriek en bewegen zijn dus gevraagd als je als ouder je kind goeie basis wil geven voor een beweegzaam en gezond leven. Belangrijk voor een fysiek gezond leven maar een goeie beweegbasis heeft ook grote […]

Merkverhaal, communicatiestrategie én flexibele communicatieadviseur

Merkverhaal, communicatieplan en interim communicatieadviseur Maaskracht

De Maas kronkelt 196 kilometer door Zuid-Nederland, van Eijsden tot in het Hollandsch Diep. De natuurgebieden, weilanden en tuinen die tussen de rivier en de dijken liggen, noemen we uiterwaarden. En in die uiterwaarden speelt zich van alles af. Er wordt verbouwd en gewandeld, gegraasd en gebroed, ondernomen en gewonnen. Daar is ruimte voor nodig. […]

Veranderverhaal naamswijziging

Veranderverhaal naamswijziging Eric-Boekema-hypotheken

Twee keer in een half jaar van naam veranderen. Dat kan vragen oproepen. Terwijl er gewoon twee keer een oprechte reden achter zit. De eerste keer continuïteit organiseren voor klanten, de tweede keer duidelijkheid scheppen  voor diezelfde klanten. Niks achter zoeken dus, wel even goed uitleggen. En daar mocht ik Eric Boekema Hypotheken bij helpen. Met een […]

Merkidentiteit en positionering

Merkidentiteit en positionering Wonen Plus

“Ivo wij zijn helemaal geen marketingorganisatie. Dat past helemaal niet bij ons al die poeha.” Dat was 4 mei 2022. “Poh, ik krijg er kippenvel van.” Dat was 15 juni 2022. Wat er in de tussentijd gebeurd is? Niet heel veel hoor. WonenPlus is gewoon blijven doen wat ze heel goed doen. Zoeken naar de essentie van […]

Nieuwe merknaam en merkverhaal

Merknaam, positionering en merkverhaal NLG Buitenkansen

Noord Limburgs Groen is vanaf nu NLG Buitenkansen Als je uitgroeit van Noord Limburg naar heel Limburg en zuidoost Brabant, van 13 naar 44 medewerkers en van werkgever tot werk- én leerbedrijf is er alle reden om eens na te denken over je #positionering. Zeker als je zo’n bijzonder verhaal te vertellen hebt én als […]

Nieuwe merkverhaal kwaliteit-plus-systeem asperges

Merkverhaal Select Plant asperges

Zeven Nederlandse kwekers van aspergeplanten zijn ervan overtuigd dat de gezondheid van land en plant het individuele belang overstijgt. Het is meer dan nodig om een gezonde basis voor de teelt te leggen en dus doén deze partijen meer dan nodig. Zij voelen gegronde redenen om de lat hoger te leggen dan verplicht, hoger dan […]

Fusieverhaal Van den Elzen & Het Broek Softfruit

Fusieverhaal Van den Elzen Plants & Het Broek Softfruit

39 minuten lopen, 10 minuten fietsen. 3,2 kilometer. Dat is de afstand tussen Het Broek Softfruit en Van den Elzen Plants. Twee familiebedrijven met samen bijna honderd jaar ervaring in de aardbeien-, frambozen- en asperge-sector. Binnenkort gaan ze fuseren.  Want hoewel de bedrijven uiteraard iets verschillen in klantportfolio, aanpak, etc. zijn twee zaken absoluut hetzelfde. […]

Merkarchitectuur, merkverhaal en communicatiestrategie

Merkarchitectuur, merkverhaal en communicatiestrategie

Zorg en dagbesteding, horeca, flexibel vastgoed, bedrijfsuitjes, lezingen; je kunt er allemaal voor terecht bij de merken van Rendiz. Het lijkt een allegaartje aan activiteiten maar dat is het allesbehalve. Het gedachtegoed achter al deze activiteiten is even aansprekend als consequent.  Samen met INOVA heb ik Rendiz geholpen bij het ontwikkelen van een sterke, rode […]